"ODSouzeni k reformě!" stojí na jednom z plakátů, který se podařilo HN získat. "Poplatky u lékaře, zrušení tří dnů nemocenské, zdražování, omezení dětských přídavků, snížení rodičovského příspěvku... Každý z nás doplatí na asociální opatření Topolánkovy vlády!" stojí na něm také. Nechybí logo "ODS mínus", které vévodí celé kampani.
 
Nejdřív negativně

Kampaň "ODS mínus" spustila ČSSD poprvé před dvěma lety a byl to do té doby vůbec nejtvrdší způsob předvolebního boje. ODS se bránila, sociální demokraté totiž mimo jiné použili i její vlastní volební logo. Dokonce si modrou turistickou značku, kterou používala ODS, také zaregistrovali.

   

Čtěte více

    

    

ČSSD zaváže poslance usnesením, jak hlasovat o radaru

ČSSD si znovu najala zázračné Američany

Pomohli Clintonovi, sází na ně i ČSSD

 
Ostrá konfrontace a hesla, že ODS zdraží potraviny a léky a zruší bezplatné zdravotnictví zabrala. Paroubek tehdy díky této kampani vymazal náskok ODS v předvolebních preferencích a pak také celkem překvapivě získat v samotných volbách jen o málo méně hlasů než občanští demokraté.

"Vlastní kampaň začne vlastně až na konci května na programové konferenci ČSSD v Pardubicích. Je ale výročí dvou let od zahájení kampaně a chceme veřejnosti připomenout, že ODS, která tehdy kampaň označila za lži, plní, bohužel pro občany, náš ODS mínus místo svého ODS plus," řekl HN šéf volebního týmu ČSSD Jaroslav Tvrdík.
 
Vylepování plakátů začalo už ve čtvrtek večer. První část kampaně potrvá asi měsíc, pak by měla následovat její "pozitivní" část.

kampan-cssd-350.jpg

ODS zahájila kampaň před několika dny. A vypadá to, že se také za vládu trochu stydí. Nechce totiž vůbec zapojovat své ministry. S výjimkou šéfa resortu dopravy Aleše Řebíčka kvůli slibům na opravy silnic.
 
Kampaň ODS si budou připravovat jednotlivé kraje samy. Vévodit jí má ryze pozitivní heslo: "Náš kraj, můj domov".

"Víte, ať si v Praze dělají, co chtějí. My žádnou takovou kampaň nechystáme. Naopak, chceme ukázat naše výsledky, které tu máme. Nějaká negativní kampaň může mít také opačný efekt, oni už toho lidé mají možná dost," reagoval například zlínský hejtman ODS Libor Lukáš.

ČSSD nemá co ztratit

"ČSSD potřebuje dostat ke krajským volbám více lidí, než k nim obvykle chodí, a takhle kampaň jim v tom může docela pomoct," komentoval kampaň ČSSD politolog z Masarykovy univerzity v Brně Stanislav Balík.

Paroubek chce do kampaně investovat nezvykle hodně prostředků. ČSSD totiž pod jeho vedením zatím prohrála úplně všechny volby, takže na podzim potřebuje uspět. Proto si najala elitní americkou agenturu PSB, která pracovala třeba pro Billa Clintona nebo Tonyho Blaira. Do pozic lídrů také Paroubek nasadil známé tváře své strany, například ostrého sněmovního řečníka Davida Ratha.

Na druhou stranu ale ČSSD nemá žádného hejtmana a z tohoto pohledu může jen získat. Narozdíl od ODS, které se před čtyřmi lety podařilo hejtmanské volby s přehledem vyhrát.