Vypočítávat se bude podle toho, kolik ujede kamión po dálnici kilometrů. Za ujetý kilometr zaplatí autodoptravce devět až čtrnáct eurocentů.
"V důsledku to znamená, že přeprava přes Německo se zdraží až o třicet provent," konstaoval Martin Špryňar, generální sekretář tuzemského svazu autodopravců Česmad Bohemia.
"Nové opatření se dotkne více než 1,2 miliónu nákladních vozidel, která jezdí po dvanácti tisících kilometrů německých dálnic," tvrdí Hans-Christian Maas, mluvčí společnosti Toll Collect. Německá vláda tuto firmu pověřila přípravou a provozováním systému elektronického mýtného.
Kromě německých přepravců využívá dálnice ve Spolkové republice také půl miliónu nákladních vozidel ze zahraničí včetně kamiónů z České republiky. Nové mýtné se bude vztahovat i na ně. Podle Špryňara však elektronické mýtné může položit řadu menších firem s jedním nebo dvěma a nákladními auty.
Německá vláda, která si od elektronického mýtného slibuje příjmy ve výši 2,8 miliardy eur ročně, mimo to zvažuje, že bude německým přepravcům zvýšené náklady kompenzovat. V Berlíně se zvažuje snížení silniční daně, daně z pohonných hmot nebo o přímých dotacích. Pro české dopravce se podle společnosti Česmad Bohemia s kompenzacemi nepočítá.
Mýtné zdraží přepravu, str. 16